Redactie | 10-11-2009 | 12:10 uur | Abonneer op dit bericht Zend dit bericht naar een kennis Reageer op dit bericht
Wie is Redactie
In de alsmaar groeiende motorscootermarkt heeft de Yamaha X-MAX 250 al sinds zijn introductie een leidende rol gespeeld. Met de komst van een geheel nieuwe X-MAX 250 toont deze ranke, sportieve scooter nóg overtuigender zijn bijzondere eigenschappen. De nieuwe X-MAX 250 is een uniek vervoermiddel dat door een kwalitatief hoogstaande afwerking en dito details met kop en schouders boven alle anderen in zijn segment uitsteekt. Het nieuwe kuipwerk beschermt optimaal tegen weer en wind, heeft een zeer hoogwaardige afwerking en biedt volop afsluitbare bergruimte. De vlot oppakkende 250 cc vloeistofgekoelde viertaktmotor en het geheel nieuw ontworpen frame zorgen voor een sportief rijkarakter, terwijl het high tech rijwielgedeelte onder alle omstandigheden stabiliteit en comfort garandeert.




Als u op de nieuwe X-MAX 250 stapt, merkt u direct dat de informatie op het nieuwe dashboard helder (ook in het donker dankzij de chique rode dashboardverlichting), compleet en vooral duidelijk afleesbaar is. Het luxe dashboard zit keurig verwerkt in het compleet nieuwe kuipwerk, dat samen met het sportieve windscherm een nog betere bescherming biedt tegen het Hollandse weer. Ook blijkt al tijdens de eerste meters dat de stevigheid van het frame de besturing dynamisch en direct maakt. Nooit eerder was een motorscooter zo eenvoudig en licht door het verkeer te manoeuvreren. De in vier standen instelbare, dubbele achterschokbrekers en de telescopische voorvork maken de nieuwe X-MAX 250, mede dankzij het 15-inch voorwiel en 14-inch achterwiel, wendbaarder dan ooit.

De modernste, vloeistofgekoelde viertakttechniek van Yamaha zorgt voor de aandrijving en hierbij werd ook nog eens heel scherp naar zaken als een laag verbruik en nog lagere emissie gekeken. Het motorblok van de X-MAX 250 herbergt dan ook een enorm aantal technische hoogstandjes, dat de juiste balans tussen prestaties en zuinigheid mogelijk maakt.

Een eventuele duopassagier maakt ook direct kennis met het comfort van de nieuwe X-MAX; niet alleen tijdens de rit maar, dankzij de vele opbergruimtes, ook daarna. Zo biedt de grote bergruimte onder het nieuwe duozadel voldoende ruimte aan twee integraalhelmen en is het afsluitbare dashboardvak ideaal voor handschoenen en meer.

De nieuwe Yamaha X-MAX 250 in vogelvlucht:

01. Nieuw design: ranke kuipdelen met sportieve accenten
02. Nieuw stijf en stabiel frame voor een sportieve en veilige rijstijl
03. Nieuw, stijlvol en zeer volledig dashboard
04. Telescopische voorvork en instelbare, dubbele achterschokdemper bieden comfort en souplesse
05.15 inch voorwiel en 14 inch achterwiel voor extra stabiliteit
06. 267 mm remschijf voor en 240 mm achter met dubbele remzuigers voor soepel doorseerbare remkracht
07. Betrouwbare, zuinige en milieuvriendelijke viertakt met brandstofinjectie en vloeistofkoeling
08. Groot windscherm en ééndelige voorkuip bieden uitstekende bescherming
09. Ruim, afsluitbaar handschoenenvak op kniehoogte
10. Grote opbergruimte onder het zadel, geschikt voor twee integraalhelmen
11. Betaalbare commuter

De X-MAX 250 is leverbaar in de kleuren wit (Competition White), zwart (Midnight Black) en een combinatie van twee grijstinten (Aluminium Slate en Storm Silver). De consumentenadviesprijs is € 5.399,-.












Bron: yamaha-motor.nl



  Karel | 12-11-2009 | 11:42 uur | Reageer op dit bericht
  Leuk ding voor de beginnende rijder met rijbewijs A.
Ik blijf toch liever iets boven de 1000cc rijden.

  Walter | 12-11-2009 | 20:16 uur | Reageer op dit bericht
  Heel leuk ding! Voor ouderen ook prima i.v.m. de gamakkelijke opstap. Als na een leven lang op sportmotoren gereden te hebben een meniscus probleem ontstaat, is het ideaal om een motorscooter aan te schaffen en geen been meer over een buddy hoeven te tillen. smile

  scooter-freak | 12-11-2009 | 22:06 uur | Reageer op dit bericht
  De x-max is voor de prijsklasse waarin deze zich begeeft een hele betrouwbare, zuinige motorscooter met een zee aan opbergruimte.

De nieuwe x-max mist echter 4 belangrijke punten:

1. de achterkant zou hetzelfde moeten zijn als de huidige t-max (duidelijker/veiliger in het verkeer + oogt sportiever).

2. Het aantal pk's zou opgeschroeft moeten worden van 20 naar 25 pk dit i.v.m. het autobaan rijden

3. Het koppel zou verhoogd moeten worden van 21 nm naar 25 nm

4. ABS-remsysteem toepassen i.v.m. veiligheid.

Dit zou de ultieme low-budget all-in-one motorscooter moeten opleveren.

  Wim | 16-10-2012 | 13:58 uur | Reageer op dit bericht
  Ik heb de X-max 250 2010 versie met toerenteller etc.
Daarnaast heb ik nog een FJR1300, kun je niet vergelijken....De X-max is een fijne en vooral komplete zuinige metgezel met een top van ca 140km/h, edoch dan brult hij boven de 8000 tpm, dus op de snelwegen voor lange ritten (met tegenwoordig 130) kun je beter een zwaardere kopen, indien je er af en toe de snelweg mee opgaat en je route verdelen kunt over de andere secundaire (provinciale en autowegen) is het echter een enorm leuk ding om mee op pad te zijn.
Vermogen zou inderdaad wel op een wat hoger peil mogen uitkomen, edoch frame en rijervaring en verbruik maken dat je best lol kan hebben onderweg.
Mijn verbruik ligt stevast tussen de 1 op 28 en de 1 op 32; 1 op 30 is dus in de praktijk goed haalbaar.
Doe je een toeristisch route op de zondag bijvoorbeeld loopt het verbruik zelfs naar de 1 op 33.
Prima scooter en prima score bovendien.:p

  Carel | 27-03-2016 | 13:53 uur | Reageer op dit bericht
  De vering is Agter veel te stug is daar een oplossing voor



Reageer

Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.