19john | 25-05-2010 | 12:54 uur | Abonneer op dit bericht Zend dit bericht naar een kennis Reageer op dit bericht
Wie is 19john
Yamaha Virago 1100
Mede motorrijders,

Ik ben in het bezit van een Virago 1100 uit 1983 waar ik helemaal gek van ben. Nu is het probleem dat mijn motor 1 /1/2 jaar heeft stil gestaan ivm met mijn werk. Klinkt gek maar ik ben er al die tijd niet aan toegekomen ivm de nodige uitzendingen etc.

Ik ben onlangs begonnen met het nakijken en vervangen van de diverse onderdelen. Alles ging goed. ik heb zelfs van het weekend gereden. Toen bleek dat de motor stotterde en alleen met de Choke open was dit stotteren enigszins te verhelpen. Navraag leerde mij dat de sproeiers wellicht verstopt waren. Ik heb een werkplaatshandboek dus het demonteren ging goed totdat ik de carberateurs tussen de cylinders vandaan moest halen. Dit lukt mij met geen mogelijkheid. de inlaten naar de cylinders blokkeren het geheel, zowel links als rechts.
Heeft een van jullie een tip voor mij hoe ik dit het beste kan doen.

alvast bedankt

met motorgroeten,

John

Peter | 22-08-2010 | 23:25 uur | Reageer op dit bericht
  Je moet die inlaatrubbers ook losmaken, in de carburatoren laten zitten. Dan de carb. enigzins draaien en dan lukt het best. Het is niet "zo maar even doen". Goed kijken en proberen. Succes John:glasses:

John | 23-08-2010 | 11:54 uur | Reageer op dit bericht
  Peter,
Thanx, ik ga het proberen. Ik laat het wel weten als het gelukt is.

rene | 30-04-2011 | 23:14 uur | Reageer op dit bericht
  Ik ben bezig met en 750. Heb het zelfde probleem.Krijg met geen mogelijkheid de carburateurs eraf. Wie weet hoe het echt moet?
Gr rene

John | 01-05-2011 | 11:23 uur | Reageer op dit bericht
  Rene,

Troost je, ik heb ook nog steeds niet voor elkaar. Ik denk dat ik naar een motorshop ga en daar even met de monteurs ga praten. Ik weet het anders ook niet. Als jij een goed idee hebt dan **** ik het graag. Weet ik wat meer dan neem ik contact op met je. Ik ben blij dat ik niet de enige ben.

succes.

mvg
John

rene | 30-05-2011 | 22:02 uur | Reageer op dit bericht
  hoi john,
blok losdraaien en op de onderste bout laten hangen. Motorblok laat zakken. Hierna kun je de carburateur eraf halen.
gr rene

Motorverhuur

John | 31-05-2011 | 13:49 uur | Reageer op dit bericht
  hoi rene,

helemaal Top, thx. Eigenlijk als je er over nadenkt is het simpel. Maar ja kom er maar op.
Thx ik kan weer verder en hopelijk dit jaar nog rijden.

mvg
John:p

Reageer

Naam:  

Je reactie:

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:

Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.